12.47 lycka och vänta

Något jag tänkte på när jag låg och gjorde knäövningar hos sjukgymnasten igår var att vilken tid saker tar. Hur mycket tid spenderar man inte på att vänta? VÄNTA. Jag tycker inte om det ordet. Jag har dåligt tålamod och hatar att vänta.

Ibland känns det som om min kropp föds om på nytt. Efter ett stort fall så måste man bygga upp sig sakta men säkert igen. Och det tar tid, det gör det. Jag menar. Att lära mig att gå. Hallå. Jag är snart 19 år. Men jag kan inte det, än. Jag måste VÄNTA. För att sakta ta sig fram med kryckor. Att ens kunna spänna en muskel. Att lyfta benet upp i luften. Häromdagen när jag låg på golvet (gjorde övningar), kände jag att min vad nuddade golvet. Det var lycka. Hur sjukt är inte det. Idag... TOG JAG MINA FÖRSTA FYRA STEG. Utan krycka. Det var kämpigt. Men det gick. Det var lycka. Hur sjukt är inte det?

Det går inte att förhasta något, går saker för fort blir det oftast tvärtom effekt. Så är det med allt. Jag tror det är livet. Att vänta. Fan vad långtråkigt. Man måste nog bara hitta på något kul att göra medans.


Kommentarer
Postat av: Micaela

Sv: I november halkade jag på isen ute på en gångväg och vred knät samtidigt som jag landade på det (hur man nu lyckas..? haha). Visade sig att jag skadade menisken i mitt vänstra knä. Fick vänta på operation hela vintern. Menisken kan ju gå sönder på olika sätt och min hade gått av längs med, inte tvärs över. Dom vill ju helst spara så mycket som det går av menisken och dom hoppades dom kunde sy ihop allt men istället tog dom bort en bit av menisken eftersom det var så trasigt.



Var hur glad som helst ca 3 veckor efter operationen för då kunde jag börja jobba, gå, cykla, träna.. ja allting jag inte gjort sedan november. Otur som jag har råkade jag skada knät igen. Satt ner på en stol och skulle knyta upp vänsterskon, samtidigt som jag böjde mig ner för att knyta upp och vred ut smalbenet åt vänster.. då knäppte/klickade/låste det sig. Så ja, nu sitter jag sedan 1 maj och väntar på att få komma till en läkare. DESSA VÄNTETIDER. var på akuten natten till 1 maj plus några dagar efteråt. Nästa vecka, 26 maj, ska jag få träffa samma läkare jag hade i vinter. Har ingen aning om det är menisken igen men det känns så. Lever på alvedon och citodon typ.. dom ville skriva ut tradolan men jag åt det efter operationen och det klarade verkligen inte min kropp av så får köra med citodon istället, fast det hjälper knappt.. att man ska få vänta nästan en månad innan man får ens träffa en läkare fast man varit på akuten 2 gånger känns inte riktigt okej. ;S



Haha jäklar vad långt detta blev, du får ursäkta. :)

Ser ju att även du har skadat dig och går på kryckor? :/ Vad har hänt?

Känner igen det du skriver här ovan! Jag har gått på kryckor sedan november med ett undantag 1,5 månad nu under våren. Det är galet hur mycket muskler man förlorar.. redan nu har jag knappt någon lårmuskel. Lycka till med din rehab och hoppas det går framåt för dig! :)

2011-05-17 @ 14:26:08
URL: http://micaelaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0